TePe är en global aktör inom munhygienprodukter, med egen verksamhet i nio länder och med distributörer i över 80 länder. Blinka Blå fick i uppdrag att ta fram en ny responsiv design och implementera webbplatsen med hela produktkatalogen i commerce-verktyget uCommerce på plattformen Umbraco CMS. Webbplatsen har även ett skyddat extranät för tandhygienister och en B2B-shop.
Utmaningen var att designa och ta fram en innehållsstruktur för en webbplats med tre viktiga målgrupper: slutkonsumenter, professionen och distributörer. Genom att bland annat färgkoda innehållet och använda oss av såväl facktermer som mer vanligt förekommande begrepp har vi förtydligat vilken målgrupp vi riktar oss mot.
Mallarna är modulbaserade för kampanj och mer kreativa avdelningar - fasta sidmallar används för ett mer förutsbestämt och strukturerat innehåll. Det gör redaktörernas uppgift betydligt enklare och arbetet med innehållet mer tidseffektivt.
Kontakta caroline@blinkabla.se om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa till med er digitala närvaro
TePe
Umbraco CMS med
Google TagManger, Analytics & Data Studio
WGP