BLINKA BLÅ / Digital kommunikationsbyrå i Malmö



Resterkocken 2018

Om kampanjen:

Sysav har till uppdrag att minska avfallet, och matavfallet behöver en skjuts i rätt riktning. HUshåll med barn slänger mycket mat helt i onödan så vi skapade en kampanj för att få skolelever mer medvetna om matens hållbarhet och hur de själva kan skapa nya rätter till mellis eller som snacks av rester och livsmedel med kort hållbarhet.

Kampanjen består av en tävling som kan arrangeras på skolorna eller i hemmen.

Enheter:

  • Filmer (en längre reklamfilm, en animerad film och tre kortfilmer)
  • Kampanjsajt
  • Sociala medier
  • Affisch
  • Folder
  • Mässmonter
  • Samarbeten med influencers (blogg och Facebook) och lärare
  • Klistermärken

Filtering is not allowed.

Kund

Sysav, NSR och LSR med ägarkommuner

Press & media

Lokaltidningen 2018-09-28

Ystads allehanda 2018-09-27

Länkar

Kampanjsajt: www.resterkocken.se

Facebook: www.facebook.com/resterkocken

Instagram: www.instagram.com/resterkocken

Fler projekt