![](/media/qn1j1s4j/hero_resterkocken.png?width=1728&height=710&format=png&v=1daa6d72db161b0)
![](/media/33cmerrd/hero_resterkocken_mobil.png?cc=0,0.05984793440778215,0,0.2001962443863967&width=390&height=341&format=png&v=1dac7ae94934f90)
Resterkocken 2022
Sysav har i uppdrag att minska avfallet, och i kampanjen Resterkocken fokuserar vi på att minska matsvinnet genom att utbilda unga i hur mat som riskerar att slängas kan tas tillvara.
Vi utvecklar årligen konceptet Resterkocken för Sysav och de 25 deltagande kommunerna i södra Sverige. Kampanjen går ut i samtliga grundskolor och riktar sig till elever i årskurs F-9.
![Sysav logga](/media/dfaape5z/f83fdba428f5f5840e117e40b333d5ee.png)
I uppdraget ingick:
- Grafisk profil och logotyp
- Strategi och produktion för influencer marketing, ambassadörer och content marketing (inkl texter)
- Kreation och produktion för SoMe (TikTok, Meta, YouTube) samt banners och annonser
- Köpt marknadsföring och medieinköp
- Trycksaker för utställningar, mässor och museum
- UX/UI-design
![](/media/so1jpbqj/bb_case_resterkocken22_bild5.png?width=1550&height=885&format=png&v=1da6fc7f53be850)
![](/media/1d5pkbmm/bb_case_resterkocken22_bild1.png?width=1550&height=885&format=png&v=1da6fc7f56e42f0)
![](/media/aqkjrqah/bb_case_resterkocken22_bild2-copy-3.png?width=1550&height=885&format=png&v=1da6fc7f5553cb0)
![](/media/a5pcnxig/bb_case_resterkocken22_bild6.png?cc=0,0.07033085824581736,0,0.04796024267954804&width=1550&height=885&format=png&v=1da6fc7f588a8c0)