Skräddarsytt digitalt koncept för webbplats och marknadsföring

Blinka Blå fick i uppdrag av Öresundsveterinärklinik att skapa en flexibel kampanjsida i Umbraco 15. Målet var att sidan enkelt skulle kunna uppdateras, användas för olika kampanjer och smidigt integreras med den befintliga webbplatsen. Den skulle även driva trafik från annonser och tydligt lyfta fram aktuella erbjudanden.

Vi SEO-anpassade även den befintliga webbplatsen. Det innebar både att strukturera om och optimera det befintliga innehållet, samt att ta fram nytt innehåll till webbplatsen. Syftet var att driva relevant trafik kopplad till Öresundsveterinärkliniks tjänster och optimera synligheten i sökmotorer som Google och Bing, men även i AI-verktyg som ChatGPT, Gemini och Copilot.

Som en del av kampanjarbetet producerade vi även kampanjfilmer anpassade för annonsering på plattformar som TikTok och Meta (Facebook och Instagram). Filmerna togs fram för att stärka den digitala närvaron, skapa engagemang kring det framtagna kampanjkonceptet och effektivt driva relevant trafik till kampanjsidan. Vi ansvarade dessutom för att sätta upp och optimera annonsering via Google Ads för en bred digital närvaro över flera kanaler.

I uppdraget ingick:

  • Utveckling av kampanjsida i Umbraco 15
  • Konceptutveckling för kampanj
  • Produktion och redigering av kampanjfilmer
  • Målgruppsanpassad annonsering på TikTok och Meta
  • Sökordsanalys, strategiarbete och uppsättning av kampanjer i Google Ads
  • GTM, GA4 & Looker Studio
  • SEO-optimering av kampanjsidan och huvudsajten
  • Utveckling av copy och artiklar